Η λεγόμενη ψυχολογία των αγορών παίζει ρόλο, στο αν τελικά ο πελάτης θα αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Ένα βασικό κομμάτι είναι η τιμή και πως θα την παρουσιάσεις. Έτσι ώστε να κάνεις την άλλη πλευρά να προχωρήσει σε αγορά για να «μην χάσει την ευκαιρία».

Εδώ είναι 3 ψυχολογικά τρικ για να παρουσιάσεις την τιμή στους πελάτες σου και να έχεις αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας.

  1. Το αριστερό ψηφίο για το ανθρώπινο μάτι. Τις τελευταίες δεκαετίες θα έχετε παρατηρήσει ότι τιμές καταλήγουν με το νούμερο 99. Η τεχνική αυτή έχει αποδειχθεί ιδιαίτερη επιτυχημένη, καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι το καταναλωτικό κοινό προτιμά να αγοράσει ένα προϊόν αξίας 19.99 ευρώ παρά 20.00 ευρώ. Υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο που ενθαρρύνει τους καταναλωτές να προβούν σε αγορά και αυτό είναι το αριστερό ψηφίο της τιμής. Εσείς τι θα αγοράζατε το 19ευρω ή το 20ευρώ? Έρευνες δείχνουν πως το αριστερό ψηφίο είναι αυτό που εγγράφεται τελικά στην μνήμη του καταναλωτή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το κοινό να αντιλαμβάνεται την τιμή μικρότερη των 20ευρώ, που είναι και η πραγματική αξία του προϊόντος.
  2. Επιλέξτε ψηφία με λίγες συλλαβές. Ένας παράγοντας που επηρεάζει τις πωλήσεις και την ψυχολογία αγορών, και σίγουρα δεν πάει ο νους σας, είναι ο αριθμός των συλλαβών μίας τιμής. Όπως είναι φυσικό, όσο περισσότερα ψηφία έχει ένας αριθμός, τόση μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλει ο ανθρώπινος εγκέφαλος για να τον διαβάσει. Παράλληλα, όμως, σημαντικό ρόλο παίζει και ο αριθμός των συλλαβών μίας τιμής. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές θεωρούν οικονομικότερο ένα προϊόν με «ευανάγνωστη» τιμή. Αν η μικρότερη τιμή περιέχει μεγαλύτερο αριθμό συλλαβών π.χ. (27.84ευρώ vs 28,16ευρώ), το καταναλωτικό κοινό θα θεωρήσει μικρότερη αυτή που διαβάζεται γρηγορότερα, στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτή που είναι μεγαλύτερη.
  3. Οπτικό μέγεθος. Ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κανείς το ύψος μίας τιμής θα λέγαμε πως είναι κοινός για όλους τους ανθρώπους, με λίγα λόγια όλοι θα αξιολογούσαμε ότι το 100 είναι μεγαλύτερο του 60. Η αντίληψη αυτή αφορά το αριθμητικό μέγεθος μίας τιμής. Παράλληλα, όμως υπάρχει και μία άλλη μέτρηση που αφορά το οπτικό μέγεθος μίας τιμής. Εάν εμφανίσετε την τιμή ενός προϊόντος με έντονη γραμματοσειρά και μεγάλο οπτικό μέγεθος, το πιθανότερο είναι να αποθαρρύνετε τους πελάτες σας και να μην πραγματοποιήσουν καμιά αγορά τελικά, οπότε είναι σημαντικό για την ψυχολογία αγορών, είναι χρήσιμο ίσως, να αναγράψετε την τιμή με πιο διακριτικά γράμματα, και να βάλετε πιο έντονη γραμματοσειρά στην λέξη «προσφορά» στην εικόνα του ίδιου του προϊόντος.

 

ΠΗΓΗ: https://www.itspossible.gr/